Tavaszváró teljesítménytúra 2023.03.04.

Ismét egy izgalmas útvonalakkal várjuk a túrázók szerelmeseit.

A gondosan megtervezett útvonalakkal mutatjuk meg a Mátra északi oldalának a szépségeit.

Túraútvonalaink megtervezésekor maximálisan figyelembe vesszük az évszakok sajátosságait, ezért az útvonalakat ennek az ötvözetében tervezzük és hangoljuk.

A tavasz csalogató körtúra nyomvonalai a Mátra északi lábánál beékelődött hegyi falvak érintésével és azok közvetlen erdőkkel és bércekkel határolt hegyein vezetnek keresztül.

A rendezvényünkön bárki indulhat, aki egészségileg megfelelő fizikai állapotban van, és tudja teljesíteni a távokat.

Az aktivitáson a résztvevőknek virtuális és hagyományos térképpel jelölt útvonalon, gyalogosan kell végig haladni.

Rajt:

Parádfürdő, nagy parkoló, autómosó kozmetika. 2023.03.04.

GPS: 47.925151, 20.056116

Egyéni rajt nevezés függvényében.

A hosszútáv rajt intervalluma 7:00-9:00.

A középtáv rajt intervalluma 7:00-10:00.

A rövid táv rajt intervallum 7:00-10:00.

Nehézségi fokozatok:

közepes, könnyű.

Nevezési díj:

A nevezési díjak távoktól függőek.

Hosszú: 4000 HUF

Közép: 3000 HUF

Rövid: 2500 HUF

A résztvevők kötelező eszközei:

• Feltöltött és adatforgalommal biztosított okostelefon.

• Szokásos túrázáshoz használatos eszközök.

Hosszú táv - 25 km

N1 kávézó, Kristály út, első lehetőségnél fordulj jobbra, menj egyenesen,, kövesd a földutat a gerincig, a vadász lesnél fordulj balra nyugatnak. Haladj tovább a műútig, keresztezd a műutat, haladj a földúton, majd fordulj jobbra. A fasort követve haladj tovább nyugatnak a földúton, mindig tarts jobbra. A vadász les után fordulj jobbra az első lehetőségnél, figyeld a szalagozást! Menj át a patakmedren, kövesd az utat, haladj egyenesen, majd fordulj jobbra a köves úton. A híd után fordulj balra, tarts balra, menj át a patakon, haladj tovább egyenesen, kelj át a patakon, haladj tovább egyenesen, és harmadszor is kelj át a patakon. Kövesd a földutat, és negyedszer is kelj át a patakon. Tarts balra a földúton, fordulj balra, kövesd a szalagot, (a cser fán a piros festék mutatja az irányt). Fordulj balra (a piros festék mutatja az irányt), és kövesd a földutat. Kövesd a földutat balra, majd jobbra. Az út végén fordulj jobbra. Fordulj jobbra, kövesd a jelet, a meredek hegyoldalon haladj a tetőig. A gerincen tarts balra, az út végén, a műúton fordulj balra. Haladj a mű úton míg el nem éred a frissítő pontot. Fordulj balra, a gázfogadónál, sárga körút jelzést kövesd,a turista út becsatlakozik a sárga+ turista útba, itt balra tarts. Ha elérted az aszfaltos utat haladj balra a Hanga vendégház után tarts jobbra. Az úton addig haladj, míg el nem éred a frissítő pontot. A földúton tovább haladva a réten haladj keletnek, és a műútig meg se állj! Keresztezd a műutat, haladj tovább keletnek majd ahonnan jöttél ott fordulj jobbra. A mű utat elérve fordulj balra és kis idő után meglátod a célt!

Hosszútáv rajt: 7:00-9:00

Közép táv - 16 km

N1 kávézó, Kristály út, első lehetőségnél fordulj jobbra, menj egyenesen,, kövesd a földutat a gerincig, a vadász lesnél fordulj balra nyugatnak. Haladj tovább a műútig, keresztezd a műutat, haladj a földúton, majd fordulj jobbra. A fasort követve haladj tovább nyugatnak a földúton, mindig tarts jobbra. A vadász les után fordulj jobbra az első lehetőségnél, figyeld a szalagozást! Menj át a patakmedren, kövesd az utat, haladj egyenesen, majd fordulj jobbra a köves úton. A híd után fordulj balra, tarts balra, menj át a patakon, haladj tovább egyenesen, kelj át a patakon, haladj tovább egyenesen, és harmadszor is kelj át a patakon. Kövesd a földutat, tarts balra, figyeld a szalagot, táblát. Tarts balra, az erdészház a jobb oldaladon kell, hogy legyen. A köves úton haladj addig, míg meg nem találod a frissítő pontot. A földúton haladj tovább, ha kiértél a rétre tarts kelet felé a gerincen. A műutat elérve haladj keresztül rajta, és folytasd az utad kelet felé. A földútról ott kell jobbra fordulnod, ahol reggel balra fordultál. Az út végén fordulj balra, hamarosan eléred a célt!

Középtáv rajt: 7:00-10:00

Rövid táv - 12 km

N1 kávézó, Kristály út, első lehetőségnél fordulj jobbra, menj egyenesen,kövesd a földutat a gerincig, a vadász lesnél fordulj balra nyugatnak. Haladj tovább a műútig, keresztezd a műutat, haladj a földúton, majd fordulj jobbra. A fasort követve haladj tovább nyugatnak a földúton, mindig tarts jobbra. A vadász les után fordulj jobbra az első lehetőségnél, figyeld a szalagozást! Menj át a patakmedren, kövesd az utat, haladj egyenesen, majd fordulj jobbra a köves úton. A híd után fordulj jobbra, majd a következő lehetőségnél fordulj balra. A gerincen fordulj jobbra a falu irányába, majd az első lehetőségnél fordulj balra, a falu szélén. Az út végén fordulj jobbra, fordulj jobbra a következő lehetőségnél. Fordulj jobbra majd a következő lehetőségnél a falu szélén fordulj balra. A műutat elérve fordulj jobbra, a szalagkorlát előtt fordulj balra, egyenesen, haladj a műúton lefelé, Az utca végén fordulj balra, tarts jobbra kelet felé, az y elágazásban tarts jobbra. A műutat felváltja a földút a falu végén. Haladj ezen, menj át a hídon és fordulj balra! Kövesd a földutat a gerinc felé, a tanyánál tarts jobbra. Az út végén fordulj balra, a lesnél haladj tovább egyenesen. Tarts jobbra, élesen fordulj jobbra, kövesd a szalagot. X. Tarts jobbra, az út végén fordulj balra, tarts balra. A műutat elérve fordulj jobbra, a Petőfi Sándor úton haladj tovább. A szalagkorlátos kanyar előtt térj le balra, haladj az Ady Endre úton az út végéig. Fordulj balra, majd haladj jobbra tartva a Dózsa György úton. Az y elágazásban tarts jobbra, a műutat felváltja a földút. Menj át a hídon, fordulj balra, ismét menj át a hídon és haladj egyenesen a gerincig, figyeld a szalagozást. Míg eléred a gerincet, egy tanyát kell, hogy láss a bal oldaladon. A gerincen fordulj balra, haladj tovább, míg el nem éred az erdőt. Folyamatosan a gerincet kövesd, az második lehetőségnél fordulj jobbra. Ebben az erdőrészben sok a földút, ezért nagyon figyeld a szalagozást! Addig menj lefelé, míg el nem éred a műutat. Fordulj jobbra, és máris a parkolóban vagy, megérkeztél a célba!

Rövidtáv rajt: 7:00-10:00

A rendezvény technikai információi:

A túrát a szokásos analóg és .gpx fájlt kezelni tudó okos eszközzel is lehet teljesíteni.

A rendezvény nyomvonal követése főképpen az okostelefonok applikációjára lesz hangolva. Weboldalunkról, a TTT honlapjáról, illetve a helyszínen megadott QR kód segítségével is le lehet tölteni a digitális térképet.

Természetesen a nyomvonal szalagozva is lesz, az eltévedés lehetetlen!

A résztvevőknek egy QR kódos játékkal is szeretnénk kedveskedni az útvonalon. A játékban nem kötelező a részvétel.

Játék részletei:

Az útvonalon több helyen jól látható helyen QR kód lesz elhelyezve. A kódokat okostelefon segítségével be lehet olvasni. A kód alatt található weboldalt megnyitva egy-egy kvíz kérdésre lehet válaszolni. Válasz csak 1x lehet adni. Természetesen ehhez csak adatforgalommal rendelkező telefont lehet csak használni.

Applikáció a verseny részvételéhez Android telefonokra:

• QR kód olvasó

• GPX viewer

• GPX HU MAP

• Amit mi ajánlunk: Természetjáró

IoS telefonokra:

A verseny célja:

Humanitárius sportos rendezvény. Az amatőr sportmozgások népszerűsítése, egészségmegőrzési mozgásorientáció szempontok biztosítása. Sportos, családias kikapcsolódás. Kapcsolat- és kommunikációteremtés.

A verseny fő rendezője:

Mátra Classic Se

Nevezés:

A nevezés tartalmazza az forró teát, zsíros kenyeret. Virtuális és hagyományos papíralapú térképet. Technikai feltételeket. A jó hangulatot és a szervezett sportmozgás biztosítását. A nevezést csak akkor lehet érvényesíteni, ha mindenki aláírásával igazolta, hogy olvasta és tudomásul vette a felelősség vállalási nyilatkozat tartalmát. A célban a zsíros kenyeret és frissítőt.

Online nevezés:

az eszakmatra@gmail.com e-mail címen, előre utalással az OTP Banknál lévő 11739092-23982857 számú számlára, megjegyzésben kérjük feltüntetni a nevet, és azt, hogy nevezési díj.

On-line: https://forms.gle/JS8r53TNeLwWUZUV6

Helyszíni nevezés.

Nevezés a helyszínen lehetséges a rajtok intervallum idejében.

Helye:

Parádfürdő Nagyparkoló, autómosó kozmetika

Díjazás:

Oklevél, Kitűző

NYILATKOZAT:

Tudomásul veszem, hogy a túrarendezvényen "Tavaszcsalogató túra északon" TCSÉ saját felelősségemre indulok!

A jelentkezési lap kitöltésével elismerem, hogy én és 18 év alatti hozzátartozóm egészséges, és fizikailag jó állapotban va(n)gyok, a rendezvényre edzésekkel készültem, a fenti okokra visszavezethető bármilyen károsodás illetve balesetekért, anyagi kárért a rendező felelősséget nem vállal, kártérítésre nem kötelezhető.

Elfogadom, hogy a rendezvényről készült film és képanyagokon, valamint azok reklámcélú felhasználásában szerepelhetek, és ezért ellenszolgáltatást nem kérek.

Tudomásul veszem, hogy kizárásra kerülök a rendezvényről, ha a tájékoztatóban leírtakat, a közlekedés szabályait, a rendezők utasításait nem tartom be! A nevezési lap pontatlan kitöltéséből adódó problémákért a rendezők nem vállalnak felelősséget!

Mobiltelefon:

A rendezvényre a résztvevőknek javasoljuk megfelelő tokban esetleg vízálló tokban feltöltött mobiltelefont. Volt már rá példa, hogy a jelzés ellenére versenyzők tévedtek el. Ha ilyen eset előfordul, akkor a következő telefonszámot kell hívni: +36 70 387 1105 Révész Zoltán.

Rendezői közlemény:

A nyomvonal több szakasza fokozottan védett természetvédelmi terület mellett halad, ezért a résztvevőknek tisztelniük kell a környezetet és kerülniük kell annak szennyezését.

Minden résztvevő saját felelőssége, hogy egészségi állapota lehetővé tegye a TCSÉ rendezvényen való indulást. A szervezők semmilyen egészségügyi problémáért nem vállalnak felelősséget! Kérünk mindenkit, hogy a keletkező szemetet vigye magával, illetve az erre szolgáló edényben helyezze el.

Az önként feladó vagy a versenyből kiállított résztvevőktől kérjük, hogy hívják a +36 70 387 1105 telefonszámot és tájékoztassák a verseny rendezőséget a döntésről.

Ismételten felhívjuk a figyelmet, hogy a rendezvény alatt fénykép-, hang- vagy videófelvétel készülhet.

A túrán való részvételkor a résztvevők tudomásul veszik, hogy a róluk készült képeket a szervezők szabadon használhatják kiadványokban. A fotókon és filmben szereplő személyek ellenszolgáltatásra nem jogosultak.

A nevezési lap kitöltésével és aláírásával, illetve az online nevezéssel a versenyző elfogadja a versenykiírás feltételeit, továbbá igazolja, hogy egyéb betegségre utaló tünetei nincsenek.

A verseny megrendezése szempontjából kedvezőtlen időjárási körülmények esetén, figyelembe véve a környezeti szempontokat, illetve az esetlegesen kormányhatóság által kiadott korlátozó rendelet a rendezők fenntartják a verseny elhalasztásának jogát.

Adatkezelés:

Elkötelezetten valljuk, hogy minden emberi kapcsolat alapja az egymás iránti korrektség, tisztelet és bizalom, melynek fontos részét képezi az is, hogy tiszteletben tartjuk mások jogait és szabadságát, ezen belül különös tekintettel a személyes adataik biztonságos kezeléséhez való jogát. Ennek okán nagy hangsúlyt fektetünk minden olyan tevékenységre, amely során személyes adatok kezelésére is sor kerül, vagy kerülhet. A rendezvény esetében felvett adatokat csak a rendezvény statisztikájához és a rendezés gördülékenyebb célját szolgálja. Az adatokat 3. félnek nem adjuk át és a verseny után törölni fogjuk.